Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Být v Pendolinu s miminkem, tak dám řediteli Českých drah přes pysk

20. 07. 2009 8:14:19
Honza Vaca dneska s kolegou v článku Cestovat vlakem s rodinou může být v Česku dražší než jízda autem vzpomínají kampaň Českých drah "Auta stojí, vlaky jedou". Moje poslední zkušenost z páteční cesty večerním Pendolinem z Prahy do Ostravy je od zmiňované kampaně dost rozdílná. Vlak stojí a auta také. Ovšem dávno doma v klidu v garáži...

Po dlouhé době jsem se nechal přesvědčit, že bych mohl cestu do Prahy a zpět absolvovat vlakem. Minulý pátek bylo dost teplo, tak jsem si říkal, že cesta vlakem bude méně namáhavá a pohodlnější. Navíc budu moci cestou napsat pár řádků z nové knížky, zvládnu promazat maily apod. Chyba lávky.

Přestože mi schůzka v Praze začínala až v 11 hodin, vstávat jsem musel ve čtyři ráno. Jediný vlak, u kterého jsem si byl jistý, že to stihnu, vyráží z ostravského hlavního nádraží v 5:27. I přes brzké vstávání byla cesta vcelku v pohodě. Až na fakt, že lesklý monitor a zářivkové osvětlení v Pendolinu si spolu až tak nerozuměli a z napsání další kapitoly nebylo nic. V pohodě, to beru jako svou chybu. Příště vezmu na cesty jiný počítač s matným displejem.

Příjemným překvapením pro mne bylo, že Pendolino už nejezdí do Holešovic, ale na Hlavní nádraží, které už zdaleka nevypadá jako noclehárna bezdomovců, jako spíš rozestavěný obchoďák.

Tím ale moje pozitivní zkušenosti v podstatě končí. To, co následovalo na zpáteční cestě, bylo prostě peklo.

Z Prahy jsme vyjížděli chvilku před půl šestou. Domů jsem přijel po desáté večer. S úžehem a rozpálený vztekem a horkem doběla...

Venku bylo ten den kolem třiceti stupňů, takže když jsem do vagónu na nádraží nastoupil, dostal jsem od klimy dost studený pohlavek. No nic, aspoň mi nebude cestou vedro, chlácholil jsem se. Omyl. V první třídě vypadl proud a klimatizace už asi po hodině cesty. Po chvilce vypadla i samotná lokomotiva. To, co vypadalo jako zastavení na trati kvůli vyhnutí se protijedoucímu vlaku, se protáhlo na víc než hodinovou zastávku uprostřed lesa. V rozpáleném vlaku, kde místy dosahovala teplota 40 stupňů, jste si připadali jako ve žhavé rakvi. Okna v Pendolinu otevřít nejsou, dveře z bezpečnostních důvodů posádka vlaku neotevřela a tak jediný vzduch, který do celého vlaku vnikal, byly nákladní dvířka v bufetovém voze. I díky tomu a faktu, že zde zřejmě fungovala klimatizace o pár minut déle, se v malém prostoru během půl hodinky nashromáždilo kolem 50 cestujících včetně tři pobíhajících a po chladném dechu lapajících psů. Kdybych tu cestu absolvoval se svým šestiměsíčním synem, asi bych se otočil, jel zpátky do Prahy a dal řediteli Český drah normálně přes pysk.

Hezké bylo od posádky vlaku, že asi po hodině a půl obešla vagóny, nabídla všem kalíšek s vlažnou vodou.

A poslední pozitivní fakt celé cesty bylo, že mi na nádraží vrátili 200 korun, za místenku. To proto, že zpoždění bylo delší než hodinu. Pokrylo mi to alespoň částku, kterou mne stálo několik vod a limonád v jídelním voze...

Shrnutí:

  • Cesta autem by mě vyšla levněji
    • vzdálenost Ostrava - Praha je tabulkově 384 km, spotřeba Superbu 7 l/100 km, aktuální cena za benzín cca 26,40 = 700 Kč na jeden směr - tedy 1400 za obě cesty. Zpáteční jízdenka 1. třídy přitom vychází na 1576 Kč.
  • Cesta autem by mě vyšla rychleji
    • Běžně trvá cesta autem z Prahy do Ostravy tři až tři a půl hodiny
  • Cesta autem by byla zdraví bezpečnější

Příště, až uvidím na dálnici billboard "Auta stojí, vlaky jedou", vzpomenu si na pátek 17.7.2009 a nechám si na cestování vlakem i přes mnohé rozumné argumenty přejít chuť.

Autor: Michal Kubíček | pondělí 20.7.2009 8:14 | karma článku: 34.23 | přečteno: 5507x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Jan Jílek

Stav smíření a stav rezignace

Umění je krása a také dřina. David dorazil na vteřinu přesně v 9:30, a netušil jsem, že odejde odpoledne. Probírali jsme scénář filmu od začátku do konce.

19.11.2017 v 1:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 36 | Diskuse

Jarmila Horáková

Jiný pohled na vodu

Voda, chemická sloučenina H2O se specifickými vlastnostmi. K dispozici máme vodu balenou, kohoutkovou, jeskynní, dešťovou, pramenitou. Co když je voda ještě něco jiného... ?

18.11.2017 v 13:02 | Karma článku: 8.57 | Přečteno: 213 | Diskuse

Zdeněk Kloboučník

Ukradená revoluce

Předseda Studentské rady vysokých škol ve svém projevu z pódia na Albertově oceňuje mimo jiné i bojovníky proti totalitě v minulém režimu a vyzdvihuje jejich zásluhu na tom, že dnes můžeme žít v demokracii.

17.11.2017 v 16:19 | Karma článku: 37.49 | Přečteno: 1321 | Diskuse

Jan Jílek

Chtěl jsem být guitar man

17 listopad. Zažil jsem už dost sedmnáctých listopadů, abych mohl říci, jestli jsem, nebo nejsem rád, že jsem se jich dožil a prožil.

17.11.2017 v 2:15 | Karma článku: 13.70 | Přečteno: 253 | Diskuse

Dana Urbanicsová

V. Náš život s Trpajzlíkem - Velké proměny

Je tomu skoro rok, co jsme do naší náruče, srdce a domácnosti přijali malou holčičku z kojeneckého ústavu, řečenou Trpajzlík. Moc ráda bych se s vámi sdílela s naším příběhem, jak to všechno bylo, je a snad i bude

16.11.2017 v 21:09 | Karma článku: 23.23 | Přečteno: 448 | Diskuse
Počet článků 13 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3019
Bývalý novinář (LN, ČRo, ČT, regionální deníky), dnes investor, podnikatel a levičák. Absolvent oboru Filmová, televizní a fotografická umění a nová média na Filosoficko-přírodovědecké fakultě Slezské univerzity a Marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati. Žije v Ostravě. Je autorem knih o SEO a webovém marketingu. Radí lidem jak vydělávat na webu. Za peníze.


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.