Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak odkazovat z redakčních článků na zdoje informací

22. 06. 2012 15:23:18
Můj předchozí článek a článek Tomáše Krauseho přinesl své ovoce. Minimálně v některých článcích začínají redaktoři iDnes využívat aktivní odkazy na zdroje informací. Podle odpovědi na redakčním blogu iDnes to sice ještě nevypadá na den plný slunka, ale už se alespoň svítá. Na závěr své odpovědi šéfredaktor Michal Hanák pokládá několik dotazů. Protože pravidla diskuzí jsou omezená (počet znaků, max. počet příspěvků atd.), volím jako formu odpovědi opět post...

Hanák: Jak má linkování odkazu vypadat? (prozatím jsme zvolili formu... jak uvedl server iDNES.cz)

Přece tak, jak to situace vyžaduje. Např. "Na událost poprvé upozornil server Lupa" - lze odkázat např přes spojení (slova) "Lupa" nebo "upozornil", a to v ideálním případě přímo na daný dokument. Nechtějte po svém čtenáři, aby si musel z úvdoní stránky Lupy procházet celý obsah. Zadržte jeho pozornost a máte šanci, že se opět vrátí, že ho na cílovém webu nezaujme jiný událost.

Hanák: Odlišovat odkazy na naše a cizí články? Jak?

Nevidím v tom důvod. Pro čtenáře je irelevantní, kde daná informace je. Vhodné snad jen případně upozornit, že odkaz směruje na jiný typ souboru než je běžná stránka (např. jako když zde odkazujete na PDF soubor), čtenář nebude potom překvapen, že se mu začne v pořítači našítat externí program na prohlížení jiného nez HTML souboru.

Hanák: Odlišovat článek psaný jiným jazykem?

Myslím, že to není nutné, navíc to vyplyne z kontextu. Pokud budete odkazovat na článek z NYTimes, kde píší o Rathově úplatku, pro čtenáře není podstatné, že je zdrojový článek v angličtině, je pro něj podstatné, že si přečte původní zdroj, z něhož vy jen citujete.

Hanák: Odkazovat na obsah za platební bránou nebo na sociálních sítích (twitter, facebook)? Odkázat na konkrétní status, nebo na page, nebo bez hyperlinku? Ti, co nemají danou sociální síť, budou nuceni (nebo alespoň přemlouváni) k přihlášení...

Jak už jsem zmiňoval, je to pro čtenáře vhodnější. Navíc Twitter status si může přečít kdokoli. V případě Facebooku je to složitější, ale to je bohužel realita. Někdy ani přihlášení nepomůže, protože např. je příspěvek určen jen přátelům zdroje či je určen jen omezené skupině příjemců. V takovém případě vám nic nebrání udělat screenshot (otisk obrazovky) příspěvku a umístit ho na svůj web. V řadě případů to může dokonce i pomoci. Screenshot pro vás může být i jakýmsi důkazem v případě změny dané informace. Viz zmiňovaný web PSP.

A na závěr...
Pokud vás napadnou jakékoli další dotazy, vždy přemýšelejte v intencích čtenáře - vašeho zákazníka:"CO JE PRO NĚJ NEJLEPŠÍ?" Odpověď pak bude snadná.

Autor: Michal Kubíček | pátek 22.6.2012 15:23 | karma článku: 7.24 | přečteno: 890x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Média

Jan Tichý

Mediální drogoví dealeři přes léto spí

Abych to zjistil, stačí mi nahlédnout do televizního programu. Připadá mi, že se jede na vlně pohodového retro stylu, když se opakují „Chalupáři“, „Vyprávěj“, „Nemocnice na kraji města“ atd.

13.7.2017 v 12:43 | Karma článku: 13.06 | Přečteno: 432 | Diskuse

Richard Mandelík

Prosba o správnou češtinu ve zprávách - urgence

Na můj dopis hlasatelům zde zveřejněný 10.6. neodpověděl ani jediný, což zatím nechci hodnotit. Proto jsem poslal urgenci následujícího znění:

11.7.2017 v 7:00 | Karma článku: 25.00 | Přečteno: 1127 | Diskuse

Jiří Borový

Wolfenstein: The New Order

Už jsem dlouho na blog neumístil nějaká videa z hraní her. Nová hra, co jsem dohrál, je Wolfenstein: The New Order.

9.7.2017 v 8:00 | Karma článku: 5.62 | Přečteno: 229 | Diskuse

Josef Nožička

Chválit Rusko se nejenom v českých médiích nesmí…

Jak asi nejenom fotbaloví fanoušci vědí, Rusko bude hostit v příštím roce mistrovství světa ve fotbale. Generálkou na šampionát byl takzvaný Konfederační pohár FIFA.

6.7.2017 v 19:01 | Karma článku: 42.03 | Přečteno: 2980 | Diskuse

Štěpán Nadrchal

Přístup k internetbankingu z vyhledávače není chyba uživatelů

Hlavní díl viny za tuto nebezpečnou praktiku nemají uživatelé, ale tvůrci prohlížečů a jejich napojení na reklamní peníze vyhledávačů, s Google v první řadě.

23.6.2017 v 11:36 | Karma článku: 21.89 | Přečteno: 884 | Diskuse
Počet článků 13 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3016
Bývalý novinář (LN, ČRo, ČT, regionální deníky), dnes investor, podnikatel a levičák. Absolvent oboru Filmová, televizní a fotografická umění a nová média na Filosoficko-přírodovědecké fakultě Slezské univerzity a Marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati. Žije v Ostravě. Je autorem knih o SEO a webovém marketingu. Radí lidem jak vydělávat na webu. Za peníze.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.